שאלות ותשובות על פינוי בינוי בתל אביב

פינוי בינוי בתל אביב הוא מצב בו הוחלט להרוס קבוצת מבנים משותפת בשטח השיפוט של העיר, על פי רוב קבוצת בנייני מגורים שנבנתה תחת תקנים מיושנים. לאחר מכן, בונים במקומה מערך חדש הכולל בניינים מודרניים, מרכזי מסחר וריאות ירוקות. כיצד זה קורה, מה הדיירים המפונים מרוויחים ובאיזו שיטת פינוי בינוי הכי כדאי לכם לבחור? כל מה שרציתם לדעת עכל פינוי בינוי בתל אביב במאמר מידע אחד!

למה שאנחנו כדיירים נרצה שיתערבו לנו בדיור ויהרסו את הבניינים שלנו?

ראשית כל, פעמים רבות זה נקבע ברגולציה על ידי העיריות והמועצות, אשר מדרבנות את משרד השיכון להכריז על האזור כמיועד לפינוי בינוי. שנית, פעמים רבות הבקשות אכן מגיעות מהדיירים עצמם שרואים כי סביבם הכל חדש, פורח וירוק, ורק הם גרים בסביבה מוזנחת על איכות בניה ירודה. פעמים רבות, היזם הפרטי הוא שפונה לוועד הבית באותם בניינים ומציע להם הצעה ברוח דומה.

האם תמ"א 38 הוא סוג של פינוי בינוי?

תלוי איזה סוג של תמ"א 38. לתכנית מתאר זו הוכנסו 2 תיקונים. התיקון הראשון קובע אלה דירות יכולות להשתתף: כאלה שניתנו להן היתרי בנייה לפני שנת 1980, ולא הוצאו להן צווי הריסה. התיקון קובע שצריך לחזק אותן נגד רעידות אדמה ושהיזם יכול לבנות דירות נוספות בבניין, על הקיימות. התיקון השני מסמיך יזמים גם להרוס בניינים ולבנות במקומם חדשים. בשל מבנה התכנית, הריסה ובנייה, רק תחת התיקון השני שלה היא נחשבת פינוי בינוי. בשונה מפינוי בינוי מסוגים אחרים ליזם אין חופש יצירה בבנייה שלו. הוא מוכרח לייצר בדיוק את אותו בניין עם אותן קומות ודירות, ואף לשכן את המפונים בדיוק באותם אינדקסים של דירות אשר הם עזבו. יחד עם זאת, היזם רשאי להרחיב זכויות בניה בבניין, לבנות קומות לגובה או לבנות דירת גן בקומת העמודים, בכפוף למגבלות התב"ע של אותה שכונה באותה עיר.

האם ישנו קשר בין סוג הבניין, בודד או חלק מבלוק רכבת, לבין סוג הפינוי בינוי האפשרי?

בדרך כלל, בשביל בניין אחד – הדיירים המתעניינים יפנו מראש ליזמי תמ"א 38. כשמדובר בקבוצת בניינים הפנייה תהיה למסלולים אחרים, ולרוב היא תיעשה ישירות על ידי הרשויות כלפי משרד השיכון, או באדיבותו של יזם פרטי שידבר בשם הדיירים. למהלך כזה נדרשת הסכמה של 80% מהם לפחות.